NurFantz Fan Clubz (NFC)

Ini adalah laman group bagi kumpulan nasyid Nurfantz.Ia adalah sebagai medan untuk mengenali kumpulan nasyid kelahiran SMU (A) Maahad Muhammadi Lelaki KB, Kelantan. Ia juga adalah sebagai tempat untuk mempromosi kumpulan nasyid ini agar lebih dikenali.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Log inLog in  

Share | 
 

 TAUTAN HATI

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
FaraH
Moderator
Moderator
avatar

Female
Number of posts : 121
Age : 24
Tempat Tinggal : SMAH PERAK
Pelajar/Bekerja/Penganggur : student
Registration date : 2008-02-29

PostSubject: TAUTAN HATI   Thu Mar 06, 2008 8:56 pm

salam. sape2 y blum beli tautan hati beli tau. rugi rasenye kalo x bace..ana memang kagum dgn dakwah asiah yusraa n sahabat2nya yg snggup berkorban demi agama ISLAM...


Novel : Tautan Hati
Penulis : Fatimah Syarha Mohd Noordin
Penerbit : Telaga Biru Sdn Bhd
Harga : RM29.90


puas kurayu, puas kuseru,
jawapanmu tetap yang dulu.
oh, sukarnya mengajakmu!
namun, kasihku padamu cukup padu,
lantaran itu,
aku akan terus menyerumu,
pada yang Satu.
kugenggam kukuh suatu azimat,
"kita hanya penyeru, bukan penghukum."
ya Allah, kuharap bantuan-Mu mengiringiku,
seru dan terus menyeru,
itu tugas rasulMu,
akan kuteruskan semampuku,
hingga ke hujung waktu.

_________________
Jika kamu menderita kesakitan,maka sesungguhnya mereka pun menderita kesakita sebagaimana kamu menderitanya,sedang kmu mengharap dari Allah apa yg tidak mereka harapkan. An-Nisaa:104
Back to top Go down
View user profile
Syahmanz
Admin
Admin
avatar

Male
Number of posts : 74
Age : 28
Tempat Tinggal : Kelantan
hobi : Nasyid
Pelajar/Bekerja/Penganggur : Student
Registration date : 2008-02-28

PostSubject: Re: TAUTAN HATI   Fri Mar 07, 2008 12:15 pm

bgla skit sinopsis nya
Back to top Go down
View user profile
FaraH
Moderator
Moderator
avatar

Female
Number of posts : 121
Age : 24
Tempat Tinggal : SMAH PERAK
Pelajar/Bekerja/Penganggur : student
Registration date : 2008-02-29

PostSubject: Re: TAUTAN HATI   Fri Mar 07, 2008 2:07 pm

Syahmanz wrote:
bgla skit sinopsis nya

kat atas tu la sinopsisnye...hehe...

_________________
Jika kamu menderita kesakitan,maka sesungguhnya mereka pun menderita kesakita sebagaimana kamu menderitanya,sedang kmu mengharap dari Allah apa yg tidak mereka harapkan. An-Nisaa:104
Back to top Go down
View user profile
faah
Newbie
Newbie
avatar

Female
Number of posts : 34
Age : 23
Tempat Tinggal : Dungun, Terengganu
hobi : Mengkaji tentang islam
Pelajar/Bekerja/Penganggur : Pelajar
Registration date : 2008-03-09

PostSubject: Re: TAUTAN HATI   Sun Mar 09, 2008 11:17 pm

Ana pun byk dengar tntg novel "tautan hati" kat sekolah...
Dengar 2 ada jugak minatnyer pi malaslah nak bacer...
So,
ana srh jer sahabat Qarib ana citer dalam bas...Nasib baik dia pandai
bercrta...memang besttttt....walakin sampai sekarang ana malas nak
bacer walau ada depan mata.. lol! study
Back to top Go down
View user profile http://www.faahislamic.blogspot.com
FaraH
Moderator
Moderator
avatar

Female
Number of posts : 121
Age : 24
Tempat Tinggal : SMAH PERAK
Pelajar/Bekerja/Penganggur : student
Registration date : 2008-02-29

PostSubject: Re: TAUTAN HATI   Wed Mar 12, 2008 2:57 pm

faah wrote:
Ana pun byk dengar tntg novel "tautan hati" kat sekolah...
Dengar 2 ada jugak minatnyer pi malaslah nak bacer...
So,
ana srh jer sahabat Qarib ana citer dalam bas...Nasib baik dia pandai
bercrta...memang besttttt....walakin sampai sekarang ana malas nak
bacer walau ada depan mata.. lol! study

ok gak tu ade kwn yg leh ceritakn..mula2 farah pn malas nk bace tapi bile dh mula bace rasa srnk n rasa ingin tahu lgi kisah yg strusnya jdi bacelah smpi abis episod....buku ni mmg BEST!! Very Happy Very Happy

_________________
Jika kamu menderita kesakitan,maka sesungguhnya mereka pun menderita kesakita sebagaimana kamu menderitanya,sedang kmu mengharap dari Allah apa yg tidak mereka harapkan. An-Nisaa:104
Back to top Go down
View user profile
syikin
Newbie
Newbie
avatar

Female
Number of posts : 29
Age : 30
Tempat Tinggal : Alor Star,Kedah
Pelajar/Bekerja/Penganggur : pelajar
Registration date : 2008-03-07

PostSubject: Re: TAUTAN HATI   Wed Mar 12, 2008 3:33 pm

buku tautan hati best sangat2.tentang lelaki n perempuan yg btl2 menjaga batas pergaulan wlaupun mereka sama2 suka. Smile
Back to top Go down
View user profile
auGwidad
Newbie
Newbie
avatar

Female
Number of posts : 88
Age : 24
Tempat Tinggal : Bandaraya Bersejarah
Pelajar/Bekerja/Penganggur : Pelajar
Registration date : 2008-03-13

PostSubject: Re: TAUTAN HATI   Thu Mar 13, 2008 1:16 pm

syikin wrote:
buku tautan hati best sangat2.tentang lelaki n perempuan yg btl2 menjaga batas pergaulan wlaupun mereka sama2 suka. Smile

Ana dah abis bace dah..
Penuh ngan pengisian ilmu..
tak rase boring sgt walaupun berkisar ttg ilmu..
Alhamdulillah..
Novel nih menggalakkan usrah, halaqah..
Sesuai sbg panduan kpd mereka yang dilantik Naqib @ naqibah..
He3.. Very Happy Very Happy
Back to top Go down
View user profile
FaraH
Moderator
Moderator
avatar

Female
Number of posts : 121
Age : 24
Tempat Tinggal : SMAH PERAK
Pelajar/Bekerja/Penganggur : student
Registration date : 2008-02-29

PostSubject: Re: TAUTAN HATI   Fri Mar 14, 2008 4:01 pm

auGwidad wrote:
syikin wrote:
buku tautan hati best sangat2.tentang lelaki n perempuan yg btl2 menjaga batas pergaulan wlaupun mereka sama2 suka. Smile

Ana dah abis bace dah..
Penuh ngan pengisian ilmu..
tak rase boring sgt walaupun berkisar ttg ilmu..
Alhamdulillah..
Novel nih menggalakkan usrah, halaqah..
Sesuai sbg panduan kpd mereka yang dilantik Naqib @ naqibah..
He3.. Very Happy Very Happy

aah betul2...kita dpat banyak ilmu didlm bku ni yg kita x tahu..ia jga sesuai utk orng yg mnjadi pendakwah..

_________________
Jika kamu menderita kesakitan,maka sesungguhnya mereka pun menderita kesakita sebagaimana kamu menderitanya,sedang kmu mengharap dari Allah apa yg tidak mereka harapkan. An-Nisaa:104
Back to top Go down
View user profile
auGwidad
Newbie
Newbie
avatar

Female
Number of posts : 88
Age : 24
Tempat Tinggal : Bandaraya Bersejarah
Pelajar/Bekerja/Penganggur : Pelajar
Registration date : 2008-03-13

PostSubject: Re: TAUTAN HATI   Thu Mar 20, 2008 3:39 am

Hmm..
Seronok klu bace novel islamik camnih..
Penulisnye pun orang yang berilmu..
Klu lain2 novel tuh setakat cinta nafsu dan penuh emosi jew..
Akhirnye bersame..
Boring a mcm tuh..
Tak de pengisian langsung..
Very Happy Laughing
Back to top Go down
View user profile
aIna_bAlQis
Newbie
Newbie
avatar

Female
Number of posts : 67
Age : 28
Tempat Tinggal : Malaysia
Pelajar/Bekerja/Penganggur : Pelajar
Registration date : 2008-04-20

PostSubject: Re: TAUTAN HATI   Fri Apr 25, 2008 10:32 am

betul 2.. sblum ni dh bce novel2 laen... kdg2 2 dah bleh agak endingnya cmne.. huhu.. Neutral Neutral
Back to top Go down
View user profile
Aya
Newbie
Newbie
avatar

Female
Number of posts : 5
Age : 24
Tempat Tinggal : Seremban, N9 (^_^)
hobi : seorang yg ulat buku... keh3... mesti tau apebende hobinye tu... (^_^)
Pelajar/Bekerja/Penganggur : Pelajar
Registration date : 2008-10-14

PostSubject: Re: TAUTAN HATI   Tue Oct 14, 2008 5:22 pm

tajuk: 1. REACHING FOR THE STARS (versi BI),
2. MENGGAPAI BINTANG (versi BM)
karya : SHEIKH MUSTAPHA SHUKOR AL MASRIE
kat mana leh dapat: SEMUA MPH BOOKSTORS SELURUH MALAYSIA






sinopsis...

Setelah 50 tahun meraih kemerdekaan, Malaysia telah berjaya menghantar seorang anak watan ke angkasa lepas, dan perkataan Angkasawan telah diterima sebagai seerti dengan perkataan Kosmonaut dan Astronaut.
Menggapai Bintang adalah sebuah coretan kenangan yang mengimbas kembali rasa sayang dan hormat seorang adik terhadap abangnya, seorang angkasawan-wira Malaysia.Buku ini merupakan penceritaan peribadi berserta gambar-gambar yang belum pernah diterbitkan di mana-mana. Benar-benar menjadi inspirasi dan sarat dengan emosi, buku ini menyingkap peranan penyokong yang dimainkan oleh ahli keluarga dan hubungan adik-beradik yang abadi. Kisah benar tentang kejayaan dan tragedi!
Menggapai Bintang pasti meruntun hati sanubari.



..................................................................................................................
al kisah aya dah terbeli 2 2 version tu skali...

masa tu aya singgah la kat mph.skali terpandang la plak 1 ruangan untuk 1 buku ni.tengok punye tengok ade muka dr sms kat depan.and writer dia arwah adik dia (sheikh mustapha (ajil) ).name buku tu REACHING FOR THE STARS.Aya pun beli la pasal bile baca sinopsis dia cam best le plak...

sampai kat umah, aya pun bace la buku tu dalam kul 12 tgh malam camtu la pasal time tu tak leh tido.bace punye bace... ya ampun... kisah dia memang mengharukan gile... actually kebanyakannya mengisahkan kehidupan peribadi dr.sms n family dari kecik sampai beso namun isi2 yg terkandung di dlm buku tu mmg menunjukkan bahawa hubungan adik bradik antara diorang mmg rapat sangat!terutamanya c dr sms ngan ajil tu.
yang wat aya nangis tu pasal c ajil ni tak sempat nak tengok reaksi dr.sms bile bace buku ni... camni kata2dia..(lebih kurang la... kalo salah ckit mintak maap dulu la ye...)

"saya tak sabar ingin melihat air muka amus (dr.sms) bila dia membaca buku ini."

itulah merupakan kata2 terakhir arwah ajil dalam penulisan buku dia...
n buku tu still tak beberapa complete sangat..adik bradik dia yang lain (sheikh ahmad, sheikh taufik, sheikh arwiz n also dr.sms sendiri n umi abah dia...) yang sambung penulisan buku tu.
so, rasanya ini merupakan buku paling mengharukan yg pernah aya baca...

n selang beberapa minggu lepas tu...
aya gi la mph lagi.kali ni aya ade nampak buku yang sama...tp.......aik??!!! tajuknye MENGGAPAI BINTANG la plak... VERSI BM!!!
huhuu... aya pun beli lagi skali n bace lagi skali...kali ni senang sikit nak dibaca... al maklumle... versi bahasa melayu...

So, aya ade 2 2 version skali yang menjadi koleksi untukku... huhuhuuu...

kesimpulannya, rugi la sapa yg belum baca buku ni...memang best le n sdikit sbanyak mengajarku erti kesepakatan antara adik bradikku...kui..kui... ape lagi, gi la beli! or pinjam je kat sapa2 (kawan2korang ke,sdare ke, abg adik kakak ke...) yg ade buku ni. mesti korang tak menyesal bile membacenye...

sekian...wassalam... Smile


lol!
Back to top Go down
View user profile
jiilussabiq
Newbie
Newbie
avatar

Female
Number of posts : 19
Age : 27
Tempat Tinggal : bumi wakafan
hobi : melayari internet & m'amati ciptaan Allah
Pelajar/Bekerja/Penganggur : pelajar
Registration date : 2008-05-15

PostSubject: Re: TAUTAN HATI   Tue Jan 13, 2009 10:12 pm

A'ah..mmg best pon...pnulis dier nm Fatimah Syarha Bt Mohd Noordin...mmg b'mkna citer 2...cetakan p'tama april 2007...sy dpt bln mei 2007..Penulis nie pon de wat 1 lg novel tjuk Syabab Musafir Kasih..best..cetakan p'tama april 2008..n dpt mei 2008.yg nie citer psl sorg anak yatim yg b'nm syabab...n sorg insan b'nm mumtazah.. Wanita yg mntap fikrahnya..
SYABAB,
Lahirmu bagai'n x b'hrga
Kau anak desa, yatim x b'bapa
K'susah'n hidup m'desakmu b'dikari
Dlm keliru kau m'cari identiti diri
K'tulus'n jiran m'gajarmu k'hdup'n
Cabaran b'terusan b'buah k'matang'n
Wahai SYABAB,
k'tkun'nmu m'obor'n cita2
Semangatmu bak api marak m'yala
Kau pmuda harapan
Sinar m'nantimu di hdpan
Bebas'nlah pmuda
Dari blenggu k'jahilan
Kau mmpu b'lari kncang
m'cipta glombang
Ayuh, SYABAB!

kalo taut'n hati 2 citer sal asiyah yusra ngan umar mujahid...sumer citer sal p'juang'n...cnta...& mcm2lah...kalo nak tau bc la...
Back to top Go down
View user profile http://www.khairaintisar.blogspot.com
Sponsored content




PostSubject: Re: TAUTAN HATI   

Back to top Go down
 
TAUTAN HATI
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
NurFantz Fan Clubz (NFC) :: Sudut Santai :: Buku Pilihan-
Jump to: