NurFantz Fan Clubz (NFC)

Ini adalah laman group bagi kumpulan nasyid Nurfantz.Ia adalah sebagai medan untuk mengenali kumpulan nasyid kelahiran SMU (A) Maahad Muhammadi Lelaki KB, Kelantan. Ia juga adalah sebagai tempat untuk mempromosi kumpulan nasyid ini agar lebih dikenali.
 
HomeHome  PortalPortal  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Log inLog in  

Share | 
 

 SEJARAH NURFANTZ

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Syahmanz
Admin
Admin
avatar

Male
Number of posts : 74
Age : 28
Tempat Tinggal : Kelantan
hobi : Nasyid
Pelajar/Bekerja/Penganggur : Student
Registration date : 2008-02-28

PostSubject: SEJARAH NURFANTZ   Thu Feb 28, 2008 6:39 pm

Sejarah NurFantz

Pada pertengahan 2004,Kumpulan ini mula ditubuhkan hasil drpd pemilihan yang dibuat oleh senior(All-Wise) yang pada ketika itu dikenali sbg Nur Muhammadi..hasil daripada pemilihan ini,maka Shoutul muhammadi dianggotai oleh 15 orang(termasuk Perkusi)

Pada 2005,Kumpulan ini mula menggantikan senior dlm menyertai pertandingan nasyid antara sekolah2 Yik.Pada peringkat zon,kumpulan ini mendapat johan namun pada peringkat MSSK,kumpulan ini mendapat tempat kedua.Lagu pada pertandingan itu ialah Analisa dan Fityatal Haq.Kalah bukan bererti mengundur..Kumpulan ini menimba lebih byk ilmu2 tentang voice n perkusi.Pada pertengahan 2005,sekali lagi menyertai pertandingan nasyid anjuran USM dan alhamdulillah mendapat tempat kedua manakala tempat pertama dimenangi oleh All-Wise

Pada 2006,Shoutul Muhammadi mencuba nasib sekali lagi dlm pertandingan nasyid antara sekolah YIK.Namun kumpulan ni pulang dengan hampa apabila medapat tempat ketiga.Namun,ia xmenghalang aktiviti kumpulan ini..Selepas dari pertandingan itu,kumpulan ini kerap dijemput menghadiri persembahan.dan dari situla ilmu tntg nasyid makin bertambah dan minat terhadap nasyid makin menebal.

pada tahun 2007,Shoutul muhammadi menyertai pertandingan ini dan akhirnya kumpulan ni berjaya merampas kembali takhta johan nasyid peringkat negeri kelantan.Hasil daripada kejayaan ini,makin byk jemputan yang diterima oleh kumpulan ini sehingga terpaksa melepaskan tanggungjawab sbg Kumpulan Nasyid sekolah kepada adik2 junior.Oleh sebab kumpulan ini makin diterima oleh masyarakat Kelantan,One NurFantz mencadangkan nama Shoutul Muhammadi ditukar kepada NurFantz.Nama ini di ilhamkan oleh Ust Zul.Akhirnya tertubuh la nama Nurfantz.

Antara persembahan yang pernah dihadiri Nurfantz ialah Konsert bersama UNIC di tumpat iaitu sbg backup singer,Konsert bersama Muadz Al-Massar di Tumpat,Konsert ambang merdeka di Tumpat dan Stadium Muhammad,Konsert bersama Devotees di Usm,persembahan2 selingan seperti majlis2 Diraja,anugerah ibu mithali 2007 n lain2.,

Walaupun group ini dah menjadi kecil,tp ukhuwah tak pernah luntur dan Nurfantz sering menjemput senior dan ahli2 lama yang lain menyertai persembahan..Dan azam NurFantz untuk 2008 ialah ingin melebarkan sayap ke luar Kelantan.

Moga2 rezeki bertambah dan moga2 dakwah ini mendapat berkat disisNya..Moga2 sahabat2 sekalian menyokong perjuangan Nurfantz.

Wsalam Very Happy


Last edited by Syahmanz on Fri Mar 07, 2008 12:43 pm; edited 2 times in total
Back to top Go down
View user profile
zahratunnur
Newbie
Newbie
avatar

Female
Number of posts : 2
Age : 30
Tempat Tinggal : kedah
Pelajar/Bekerja/Penganggur : student
Registration date : 2008-03-01

PostSubject: salam   Mon Mar 03, 2008 8:58 am

semoga Allah sentiasa bersamamu... Very Happy
Back to top Go down
View user profile
Lieza
Moderator
Moderator
avatar

Female
Number of posts : 185
Age : 32
Tempat Tinggal : KLCC
Pelajar/Bekerja/Penganggur : Invoice clerk
Registration date : 2008-02-29

PostSubject: Re: SEJARAH NURFANTZ   Mon Mar 03, 2008 7:26 pm

Setiap manusia pasti akan ada cubaan dan dugaan..Hadapilah setiap cubaan dan dugaan yang mendatang dengan tabah dan sabar..InsayAllah dipermudahkaNya..
Back to top Go down
View user profile
lisawan23
Moderator
Moderator
avatar

Female
Number of posts : 22
Age : 37
Tempat Tinggal : Singapura
Pelajar/Bekerja/Penganggur : Setiausaha
Registration date : 2008-03-05

PostSubject: Re: SEJARAH NURFANTZ   Wed Mar 05, 2008 5:45 pm

Lisa doakan agar NurFantz maju jaya, dan boleh menjadi inspirasi pada teman2 yg lain terutama sekali teman2 yg seangkatan dan juga para remaja kerana untuk menjadikan org lain sebagai inspirasi memang mudah tetapi tidak untuk kita menjadi inspirasi pada mereka, oleh itu bersabarlah kerana sesungguhnya Allah senantiasa bersama hamba2Nya yg bersabar...

Semoga NurFantz senantiasa mendapat keberkatan dari Allah SWT dan dipermudahkan segala urusan, Amin.

- Lisa Wan
Back to top Go down
View user profile
szuhi
Newbie
Newbie
avatar

Female
Number of posts : 16
Age : 29
Tempat Tinggal : di bumi Allah
hobi : main-main
Pelajar/Bekerja/Penganggur : pelajar
Registration date : 2008-03-11

PostSubject: Re: SEJARAH NURFANTZ   Tue Mar 11, 2008 1:10 pm

insya Allah....
dengan usaha dan keyakinan, zu doakan NurFantz akan berjaya..... Wink Wink
Back to top Go down
View user profile
angahfaezah
Newbie
Newbie
avatar

Female
Number of posts : 1
Age : 37
Tempat Tinggal : Kota Damansara
Pelajar/Bekerja/Penganggur : bekerja
Registration date : 2008-03-17

PostSubject: Re: SEJARAH NURFANTZ   Mon Mar 17, 2008 5:50 pm

syabbas2..!!

kalo all wise ni angah knai la jugak...
one of them was fazli unic kan...
time dolu2...zaman diorg join program sahabathijjaz.
n syabbas dah berkembang...

salam dr nazz music entertainment

www.nazz.com.my
Back to top Go down
View user profile
azmieda
Newbie
Newbie
avatar

Female
Number of posts : 18
Age : 25
Tempat Tinggal : kota bharu, kelantan
hobi : membaca novel n buku ilmiah
Pelajar/Bekerja/Penganggur : pelajar
Registration date : 2008-03-22

PostSubject: Re: SEJARAH NURFANTZ   Sat Mar 22, 2008 4:47 pm

majulah kehadapan...sentiasa percaya pada diri...NurFantz best sokmo..
Back to top Go down
View user profile
aIna_bAlQis
Newbie
Newbie
avatar

Female
Number of posts : 67
Age : 28
Tempat Tinggal : Malaysia
Pelajar/Bekerja/Penganggur : Pelajar
Registration date : 2008-04-20

PostSubject: Re: SEJARAH NURFANTZ   Fri Apr 25, 2008 10:38 am

selamat maju jaya...
insyaallah boleh... lol! lol!
Back to top Go down
View user profile
arRayyan
Newbie
Newbie
avatar

Male
Number of posts : 7
Age : 33
Tempat Tinggal : kelantan dan pulau pinang
Pelajar/Bekerja/Penganggur : bekerja (guru)
Registration date : 2008-05-14

PostSubject: Re: SEJARAH NURFANTZ   Wed May 14, 2008 12:39 pm

Assalamualaikum buat warga NFC, semoga kita semua terus dan terus di bawah limpah rahmat Allah SWT.

Segala pujian yang layak dituju hanyalah kepada Sang Pencipta iaitu Allah SWT, selawat dan salam buat Nabi junjungan kita Nabi Muhammad SAW serta keluarga dan sahabat baginda.

Pertamanya, TAHNIAH buat kumpl.NurFantz di atas penubuhan kumpulan nasyid ini. Terus terang ana katakan yang kumpl.NurFantz ini masih asing buat masyarakat umum, w/pun ana org klantan. Namun ana tak pernah dengar nama kumpulan ini. tapi dari background yang diceritakan, dapat ana simpulkan yang kumpul. ini cukup gigih.

Memang tak mudah untuk kita mengecapi kejayaan. banyak yang perlu kita korbankan, banyak yang kita kena tinggalkan, dan banyak juga kesabaran yang dituntut. justeru, kejayaan tanpa sikap keberanian tak akan bermakna. namun harus kita ingat, yang segala macam pengorbanan yang kita lakukan, harapnya kita terlindung daripada melakukan segala jenis kemaksiatan yang akan mengundang kemurkaan Allah.

Sebagai anak kelantan yang berada di perantauan, ana doakan agar kumpl. ini terus sukses dan tidak lupakan asal mula (misi) kumpl. ini ditubuhkan. Diharap juga dengan lahirnya kumpulan ini dalam dunia hiburan yang penuh mehnah ini akan membuahkan satu kebergunaan buat masyarakat untuk terus menyemai cinta pada Allah, Rasulullah dan agamaNya yang suci. Biarlah segala bentuk wardah/intipati/input di dalam produks yang bakal di hasilkan nanti mampu menarik minat segala jenis lapisan masyarakat ke arah kecintaan yang jitu kepada ajaran agama yang hakiki ini. kerana masyarakat sekarang hanya sekadar tahu apa itu islam tetapi penghayatan tentang islam sangatlah kurang...so menjadi tugas kumpl. baru seperti antum untuk meneroboh tembok sempadan yang kian menebal di hati masyarakat kita sekarang ini kerana antum juga adalah sebahagian dari pendakwah...

ingatlah w/pun sesibuk mana kumpl. antum selepas ini, ana harap antum tidak mengabaikan perintah utama Sang Pencipta segala macam makhluk di langit dan di bumi untuk terus mengingatiNya walau dalam apa jua keadaan, susah, senang, gembira, duka...dekatkan diri kepadaNya. Insya'Allah akan beroleh barakahNya...

Last sekali, semoga Allah SWT masih berkenan untuk mengurniakan taufiq dan hidayahNya serta juga maghfirahNya buat kita semua....

Assalamualaikum.
Back to top Go down
View user profile
arRayyan
Newbie
Newbie
avatar

Male
Number of posts : 7
Age : 33
Tempat Tinggal : kelantan dan pulau pinang
Pelajar/Bekerja/Penganggur : bekerja (guru)
Registration date : 2008-05-14

PostSubject: Re: SEJARAH NURFANTZ   Wed May 14, 2008 12:42 pm

Assalamualaikum buat warga NFC, semoga kita semua terus dan terus di bawah limpah rahmat Allah SWT.

Segala pujian yang layak dituju hanyalah kepada Sang Pencipta iaitu Allah SWT, selawat dan salam buat Nabi junjungan kita Nabi Muhammad SAW serta keluarga dan sahabat baginda.

Pertamanya, TAHNIAH buat kumpl.NurFantz di atas penubuhan kumpulan nasyid ini. Terus terang ana katakan yang kumpl.NurFantz ini masih asing buat masyarakat umum, w/pun ana org klantan. Namun ana tak pernah dengar nama kumpulan ini. tapi dari background yang diceritakan, dapat ana simpulkan yang kumpul. ini cukup gigih.

Memang tak mudah untuk kita mengecapi kejayaan. banyak yang perlu kita korbankan, banyak yang kita kena tinggalkan, dan banyak juga kesabaran yang dituntut. justeru, kejayaan tanpa sikap keberanian tak akan bermakna. namun harus kita ingat, yang segala macam pengorbanan yang kita lakukan, harapnya kita terlindung daripada melakukan segala jenis kemaksiatan yang akan mengundang kemurkaan Allah.

Sebagai anak kelantan yang berada di perantauan, ana doakan agar kumpl. ini terus sukses dan tidak lupakan asal mula (misi) kumpl. ini ditubuhkan. Diharap juga dengan lahirnya kumpulan ini dalam dunia hiburan yang penuh mehnah ini akan membuahkan satu kebergunaan buat masyarakat untuk terus menyemai cinta pada Allah, Rasulullah dan agamaNya yang suci. Biarlah segala bentuk wardah/intipati/input di dalam produks yang bakal di hasilkan nanti mampu menarik minat segala jenis lapisan masyarakat ke arah kecintaan yang jitu kepada ajaran agama yang hakiki ini. kerana masyarakat sekarang hanya sekadar tahu apa itu islam tetapi penghayatan tentang islam sangatlah kurang...so menjadi tugas kumpl. baru seperti antum untuk meneroboh tembok sempadan yang kian menebal di hati masyarakat kita sekarang ini kerana antum juga adalah sebahagian dari pendakwah...

ingatlah w/pun sesibuk mana kumpl. antum selepas ini, ana harap antum tidak mengabaikan perintah utama Sang Pencipta segala macam makhluk di langit dan di bumi untuk terus mengingatiNya walau dalam apa jua keadaan, susah, senang, gembira, duka...dekatkan diri kepadaNya. Insya'Allah akan beroleh barakahNya...

Last sekali, semoga Allah SWT masih berkenan untuk mengurniakan taufiq dan hidayahNya serta juga maghfirahNya buat kita semua....

Assalamualaikum.
Back to top Go down
View user profile
jiilussabiq
Newbie
Newbie
avatar

Female
Number of posts : 19
Age : 27
Tempat Tinggal : bumi wakafan
hobi : melayari internet & m'amati ciptaan Allah
Pelajar/Bekerja/Penganggur : pelajar
Registration date : 2008-05-15

PostSubject: SEJARAH NURFANTZ   Sat May 17, 2008 11:41 am

Alhamdulillah n syukur pd Allah coz masih diberi k'sempat'n utk m'nubuh'n kumpulan walau mcm2 dah lalui.syabas! Smile smg NURFANTZ mnjadi salah satu kumpulan yg berjaya.n lakukan semua 2 untuk Islam yek...k..good luck n kullu 'aamun wa antum bil khair... bounce
Back to top Go down
View user profile http://www.khairaintisar.blogspot.com
Sponsored content




PostSubject: Re: SEJARAH NURFANTZ   

Back to top Go down
 
SEJARAH NURFANTZ
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
NurFantz Fan Clubz (NFC) :: NurFantz :: Sejarah NurFantz-
Jump to: